Senaste nytt
Antiklimax i VM-fighten – skadad Linn Sandström fick med sig oavgjort resultat
Publicerat

Linn Sandström boxades oavgjort i VM-fighten mot Katherine Lindenmuth. Foto via Instagram (@sandstromboxer)
Interimtiteln i WBA:s flugviktsklass stod på spel men det slutade i ett rejält antiklimax för Linn Sandström i Danmark.
Igår kväll gick den svenska proffsboxaren Linn Sandström in i ringen i en match där interimtiteln i WBA:s flugviktsklass stod på spel.
Tyvärr blev matchen ett rejält antiklimax för Sandström då fighten mot Katherine Lindenmuth från USA slutade med ett oavgjort resultat efter tio hårda ronder. Lindenmuth pressade konstant framåt men svenskan var dock den som fick in de renaste träffarna.
Domaren Freddy Rafn hade en klar seger till Lindenmuth med 98–92, medan både Søren Saugmann och Søren Rommelhoff hade 95–95 på sina poängkort.
Efter matchen visade det sig att svenskan hade skadat högerhanden för två veckor sedan, men trots det valde hon att kliva in i ringen mot amerikanskan.
– Jag gav allt jag kunde utifrån förutsättningarna, sa Sandström efter matchen.
HETAST JUST NU
- 10 historiska händelser som formade svensk boxning
- Alla svenska kampsportare i Netflix-serien ”Physical 100: Sverige”
- KLART: Conor McGregor tillbaka – möter Max Holloway på UFC 329

Foto: Stefan Romare – Frontkick
Returmöte för Linn Sandström?
Efter det oavgjorda resultatet kan det bli ett returmöte mellan Sandström och Lindenmuth härnäst. Svenskan har nu ett matchfacit på 12-4-4.
I galans första match föll svensken Markus Lövberg via KO i den första ronden.
Följ Frontkick.Online på sociala medier för senaste nytt inom svensk MMA, UFC, boxning, thaiboxning och kampsport!
Följ oss på Instagram
Följ oss på Facebook
Du gillar säkert även

Damboxningen skriver historia igen – ny stjärngala på gång

Joel Grandell om svenska tungviktshoppet: ”Kan bli bäst i världen”

Uppgifter: Brittiska fansen kan snuvas på Joshua vs Fury

Fury vs Hall väcker frågor – här är allt du behöver veta

Hammarby sopade banan med irländska motståndet

”Jag går i gymnasiet men ser boxningen som mitt jobb och liv”












