Vitor Belfort blir invald i UFC Hall Of Fame. Foto via UFC
UFC-experten och ex-mästaren Michael Bisping har blandade känslor kring att legendaren Vitor Belfort väljs in i UFC Hall of Fame.
– Var han en enorm fuskare? Självklart, säger Bisping.
Michael Bisping har blandade känslor kring Vitor Belforts inträde i UFC Hall of Fame.
De negativa känslorna kommer inte bara för att Bisping blev av med synen i matchen mot Belfort i januari 2023, brasilianaren tilläts att tävlad medan han hade ett medicinskt undantag för testosteronersättningsterapi (TRT), vilket var en då laglig prestationshöjande substans som förbjöds och togs bort från sporten året efter.
– Var han en enorm fuskare? Självklart. Tog han en massa steroider? Självklart. Var det många andra som gjorde det samtidigt? Absolut, det var det, sa Bisping och fortsatte:
– Jag förlorade ett öga på grund av den här killen. Han kan stoppa sitt Hall of Fame i röven men han förtjänar det. Man kan inte förneka vad han gjorde i buren. Om det inte är en Hall of Fame-karriär, då vet jag inte vad som är det. Oavsett om man gillar det eller inte, så förtjänar han det.
Vitor Belfort är en riktigt pionjär
Tidigare UFC-mästaren i lätt tungvikt och vinnaren av tungviktsturnering på UFC 12, Vitor Belfort, kommer att bli invald i UFC Hall of Fame i kategorin Pioneer.
Han var även nära att bli mellanviktsmästare och är den som kommit närmast att bli mästare i tre viktklasser.