Senaste nytt
Usyk chockar boxningsvärlden – lämnar ifrån sig alla titlar
Publicerat

Oleksandr Usyk är inte längre mästare i tungvikt. Foto via Facebook
Oleksandr Usyk meddelar att han lämnar sina WBA-, WBC- och IBF-titlar men samtidigt har han inte pensionerat sig ännu.
– Jag lämnar inte sporten, säger Usyk.
Oleksandr Usyk är inte längre tungviktsmästare.
Ukrainaren meddelade under gårdagen att han har tagit beslutet att lämna ifrån sig sin tre världstitlar.
– WBA-, IBF- och WBC-bältena i tungvikt, sa Usyk.
– Det är ett bra tillfälle att säga att jag vill avsäga mig alla bälten som jag för närvarande innehar, sa Usyk. Jag vill göra dem tillgängliga så att killarna som står näst på tur kan slåss om dem.
Läs även: VM-kollen: Svensken tvingas lämna VM efter skadan

Oleksandr Usyk är inte klar i ringen. Foto via Instagram (@usykaa)
Vad händer härnäst för Oleksandr Usyk?
Vad som händer härnäst för Usyk är det många som frågar sig just nu. Själv är han kryptisk när han talar om framtiden.
– Vänner, jag lämnar bältena, men jag lämnar inte sporten eftersom jag fortfarande har min sista dans kvar, förklarade Usyk. Jag vill tacka alla. Jag har stor respekt för alla organisationer. Jag vill tacka alla och säga att det kommer mer. Ära till Gud för allt. Ära till Ukraina.
HETAST JUST NU
- ANALYS: Han blir Justin Gaethjes nästa motståndare
- KRÖNIKA: ”Blodsport?!” Public service gör bort sig totalt
Följ Frontkick.Online på sociala medier för senaste nytt inom svensk MMA, UFC, boxning, thaiboxning och kampsport!
Följ oss på Instagram
Följ oss på Facebook












